De Bonus AH folder: het wekelijkse hoogtepunt van de zuinige Nederlander

bonuskaart ah

Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar elke maandag heb ik hetzelfde ritueel. Laptop open, koffie half koud, telefoon erbij. Niet om het nieuws te checken, maar om te kijken wat er in de Bonus AH folder staat. Dat klinkt misschien triest, maar hé als de cappuccinomelk en de verse pasta weer in de aanbieding zijn, voelt dat toch een beetje als winnen.

Die folder is slimmer dan je denkt

Vroeger bladerde ik nog door die papieren folders met van die glimmende foto’s van druiven en afwasmiddel. Nu staat alles in de AH app. En eerlijk, dat is gevaarlijk makkelijk. Je klikt wat aan, koppelt je Bonuskaart, en voor je het weet heb je drie potten pindakaas in je mandje “omdat ze nu toch goedkoop zijn”.

Wat veel mensen niet weten: die digitale Bonus AH folder laat aanbiedingen zien op basis van wat je eerder hebt gekocht. Dus als jij altijd hummus en wraps koopt, krijg je precies dát in de Bonus te zien. Handig, maar ook een beetje creepy.

Hoe ik mezelf wijsmaak dat ik bespaar

Ik probeer mezelf altijd voor te houden dat ik met de Bonusfolder geld bespaar. En ja, dat klopt soms ook echt.
Een tijdje terug had ik een mini-missie: een hele week koken met alleen producten uit de folder. Dat ging goed tot dag vier, toen ik pasta met couscous en knakworsten maakte omdat die drie toevallig in de aanbieding waren. Niet aan te raden.

Maar toch, het werkte. Minder geld uitgegeven, en ik ontdekte zelfs een paar nieuwe favorieten.

Wat Albert Heijn hier slim doet

Vanuit marketingoogpunt is die Bonus AH folder gewoon geniaal.
Iedere week een verse stroom deals, verpakt als iets wat je niet wilt missen. Het is een mix van gewoonte, data en een vleugje FOMO.
En dat werkt. Iedereen kent wel iemand die zegt: “Ik kijk nooit naar aanbiedingen,” maar vervolgens trots vertelt dat hij de wasmiddelactie had gespot.

Samenvatting (of eigenlijk gewoon een bekentenis)

Ik check de Bonus AH folder niet omdat ik moet, maar omdat het leuk is. Het is een kleine wekelijkse zoektocht naar deals, recepten en excuses om nóg een keer naar de supermarkt te gaan.

Dus als je me maandag ziet met een telefoon in m’n hand bij de groenteafdeling, weet je genoeg: de folder is weer vernieuwd, en ik ben op jacht.